It is currently Sat Feb 11, 2012 8:03 pm

All times are UTC + 2 hours

Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
 Post subject: Opzetten Nederlandse lokalisatie.
PostPosted: Sat Oct 10, 2009 7:14 pm 

Beste OpenERP-er's,

ik ben bezig om de Nederlandse lokalisatie activiteiten t.b.v. OpenERP gestructureerd op te zetten door middel van teams in launchpad. Het vertaalteam bestaat inmiddels al enkele maanden, maar is blijven steken in een virtueel team zonder communicatie. Daar wil ik graag verandering in brengen.

Ik wil deze mogelijkheid gelijk benutten om het team uit te breiden naar een volledig lokalisatie team voor de Nederlandse markt, welke de vertalingen en eventuele software modificaties t.b.v. de Nederlandse markt behartigd en samenvoegt.

Zoals het Open Source betaamd is iedereen welkom, om zijn ideeën en mening te geven, bij te dragen aan discussies. Nog belangrijker is dat we mensen in ons team krijgen welke graag aan (een deel van) de activiteiten zoals de vertalingen deelnemen.

Graag jullie input op http://www.open20.nl/elgg/pg/groups/273 ... -nederland waar alle informatie rondom dit project is terug te vinden.

Je bent van harte uitgenodigd om hieraan deel te nemen.

mvg,
Jan
edit-link aangepast naar de nieuwe omgeving.

Last edited by janneman on Tue Jul 19, 2011 9:42 pm, edited 1 time in total.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Oct 15, 2009 2:18 pm 

Jan,

Is dit ook voor eventuele inhoudelijke localisatie?

Ik zit op dit moment te studeren hoe ik de account_payment module kan aanpassen om CLIEOP bestanden te genereren. Als andere mensen hier ook aan mee kunnen/willen werken, is deze Google groep dan de geeigende plaats om over te discussieren, of moet ik hier zijn, of op Launchpad?

Groet,

Mart van de Wege

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Oct 15, 2009 4:40 pm 

Dag Mart,

Wat mij betreft wel, als we alle effort welke wij als Nederlandse community centraliseren, is de kans op medewerking van anderen natuurlijk veel groter. Start rustig een nieuw topic t.b.v. clieop.

Via de link kan je ook doorlinken naar het development team in launchpad waar je je ook kunt inschrijven. Het development team beheert samen eventuele projecten met haar bijbehorende code. Je zou jou clieop project daar kunnen toevoegen, zodat gezamenlijk door ontwikkeld kan worden.
Nu lees ik dat je een bestaande module aan het aanpassen bent, maar volgens mij is het verstandiger om een nieuwe module te ontwikkelen waarin je de account_payment overerft. Zo hou je functionaliteiten apart en is het makkelijker om de eventuele bugfixen van de standaard binnen te halen.
Maar misschien doe je het ook al zo.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Oct 15, 2009 5:10 pm 

janneman wrote:
Dag Mart,

Nu lees ik dat je een bestaande module aan het aanpassen bent, maar volgens mij is het verstandiger om een nieuwe module te ontwikkelen waarin je de account_payment overerft. Zo hou je functionaliteiten apart en is het makkelijker om de eventuele bugfixen van de standaard binnen te halen.
Maar misschien doe je het ook al zo.

Hmm.

Ik was nog niet eens code aan het schrijven. Ik was eerst aan het kijken hoe de module in elkaar zit, en waar die zijn data vandaan haalt.

De beschrijving van account_payment meldt wel dat hij plugins aan zou moeten kunnen, dus een complete module met overerving zou niet nodig hoeven te zijn. Het is mij nog niet helemaal duidelijk hoe dat in elkaar zou zitten, helaas.

Groet,

Mart van de Wege

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 

All times are UTC + 2 hours

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:

Protected by Anti-Spam ACP