It is currently Sun Feb 12, 2012 10:59 am

All times are UTC + 2 hours

Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
 Post subject: doorfactureren kosten
PostPosted: Wed Mar 03, 2010 10:43 pm 

hallo,
ik ben openerp aan het evalueren om te gebruiken als geintegreerd system voor het consultingbedrijf waarvoor ik werk. Wij gebruiken zowel CRM als invoicing. Dat laatste enkel gebaseerd op de uurkaarten van de consultants. Hierbij dienen ze aan te geven hoeveel uren ze billable bij een klant gewerkt hebben. Op basis van het contract bij die klant willen we dan de factuurprijs berekenen (factuurprijs hangt niet af van type consultant, maar van de prijs die genegotieerd werd). Naast honorarium willen we ook de kosten (in eerste instantie verplaatsing van en naar de klant). Ik heb gemerkt dat die kosten in een afzonderlijk scherm dienen ingebracht worden (op termijn zou het leuk zijn dat dit in een geintegreerde UI kan ingebracht worden zoals in ons huidig Access systeem).

Mijn probleem is nu dat ik op geen enkele manier de doorde consultants ingebrachte kosten voor verplaatsingen kan doorfactureren. Welke modules moeten hiervoor geinstalleerd zijn en welke settings moeten zeker goed staan om dat mogelijk te maken (analytical accounts zijn aangemaakt, kosten zijn toegewezen aan die accounts, ...)
alvast bedankt

Herwig

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Mar 04, 2010 10:10 am 

Dag Herwig,

de hr module dient te zijn geinstalleerd. Dan kunne de consultants hun uren registreren en aangeven op welk project/taak zij hebben gewerkt. Indien de uren facturable zijn kan hier ook een code worden aangegeven. B.v. STD of 10% korting, etc. De prijsberekening gebeurt dan via de prijslijsten en die kunnen voor iedere klant anders zijn.
Ook kunnen verbruikskosten als kmvergoeding, aanschaf materialen, etc hier opgevoerd worden en doorberekend op het (klant)project.

Per periode kan dan automatisch de factuur gegenereert worden met vermelding van alle kosten en uren.

Zie http://doc.openerp.com/book/4/4_10_Acco ... es-company en
http://doc.openerp.com/book/4/4_11_HR/4 ... sheet.html en
http://doc.openerp.com/book/4/4_12_Serv ... tract.html

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Mar 04, 2010 10:28 am 

Dag Jan,
dit heb ik intussen allemaal geinstalleerd en factureren via de uurkaarten werkt al (toch een beetje moeten zoeken met de prijslijsten om dat goed te krijgen, maar ik denk dat ik op de goede weg ben, als ik het rond heb, ben ik graag bereid om één en ander te beschrijven voor dit forum). Ik gebruik nu echter de expenses mogelijkheid en vind maar niet hoe ik die expenses kan laten verschijnen in de te invoicen entries.
Enig idee ?

herwig

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu May 13, 2010 4:42 am 

Hallo Herwig,
Ik kwam je 'post' tegen omdat ik met hetzelfde probleem zit.
Na research tot volgende conclusie gekomen:
Het is niet goed mogelijk om met standaard modules 'reimbursable' kosten automatisch door te factureren. Zelfs al heb je een 'analytic account' aangemaakt voor de cli

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 

All times are UTC + 2 hours

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:

Protected by Anti-Spam ACP